Posted on: 23 czerwca, 2020 Posted by: admin Comments: 0

Marka to relacja pomiędzy firmą lub organizacją a jej odbiorcami. Tożsamość marki to sposób, w jaki organizacja komunikuje swoją osobowość, ton i istotę, a także wspomnienia, emocje i doświadczenia. Projekt graficzny tożsamości wizualnej to właśnie to: elementy wizualne tożsamości marki, które działają jako twarz marki, komunikując te nieuchwytne cechy za pomocą obrazów, kształtów i kolorów.

Projektanci specjalizujący się w projektowaniu graficznym identyfikacji wizualnej współpracują z interesariuszami marki w celu stworzenia takich atutów jak logo, typografia, palety kolorów i biblioteki obrazów, które reprezentują osobowość marki. Poza standardowymi wizytówkami i korporacyjnymi wizytówkami stacjonarnymi, projektanci często opracowują zestaw wizualnych wytycznych dotyczących marki (przewodników po stylu), które opisują najlepsze praktyki i dostarczają przykładów wizualnego brandingu stosowanego w różnych mediach. Wytyczne te pomagają zapewnić spójność marki we wszystkich przyszłych zastosowaniach.

Projektowanie identyfikacji wizualnej jest jednym z najbardziej powszechnych rodzajów projektowania. Graficy zajmujący się projektowaniem identyfikacji wizualnej muszą posiadać ogólną wiedzę na temat wszystkich rodzajów projektowania graficznego, aby stworzyć elementy projektu odpowiednie dla wszystkich mediów wizualnych. Potrzebują również doskonałych umiejętności komunikacyjnych, koncepcyjnych i twórczych, a także pasji do badań nad branżami, organizacjami, trendami i konkurencją.

Leave a Comment