Posted on: 23 czerwca, 2020 Posted by: admin Comments: 0

Graficy pobudzają swoją wyobraźnie i tworzą cyfrowe obrazy i sztukę dla wszystkich typów klientów, od firm, które potrzebują zaktualizowanej grafiki na swojej stronie internetowej do zespołów, które chcą mieć plakaty na swoją nadchodzącą trasę. Ponieważ wielu klientów potrzebuje projektów tymczasowo, duża część grafików pracuje jako freelancerzy. Jeśli jesteś kreatywny, masz oko do szczegółów i jesteś dobry w dotrzymywaniu terminów, projektowanie graficzne może być dla Ciebie. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak zostać grafikiem i jak zostać zatrudnionym.

Jak zostać zatrudnionym jako projektant graficzny

Biuro Statystyki Pracy oszacowało, że w roku 2016 18 procent grafików prowadziło własną działalność gospodarczą. Pozostałe główne obszary, w których pracują graficy, to specjalistyczne usługi projektowe, reklama i public relations, druk oraz wydawcy gazet, książek i innych materiałów drukowanych. Jednak liczba samozatrudnionych grafików prawdopodobnie wzrośnie w związku z rozkwitem gospodarki. Według badania Gallupa z 2018 r., 36% pracowników w Stanach Zjednoczonych pracuje na własny rachunek lub jest częścią „gospodarki gig”.

Potrzebne wykształcenie

Aby zostać grafikiem, niekoniecznie trzeba mieć wykształcenie wyższe. Często jakość pracy w Twoim portfolio i kaliber klientów, z którymi pracowałeś, będą ważniejsze niż dyplomy z projektowania graficznego, które otrzymałeś. Jednak wiele osób decyduje się na uzyskanie tytułu licencjata w zakresie projektowania graficznego lub pokrewnych dziedzin, takich jak wzornictwo przemysłowe, animacja czy sztuki pięknej. W rzeczywistości, niektóre prace z zakresu projektowania graficznego wymagają uzyskania tytułu licencjata, aby móc się o nie ubiegać. Istnieją również programy studiów licencjackich skupiające się na projektowaniu graficznym, które są bardziej opłacalną alternatywą.

Portfolio projektanta grafii

Piękne portfolio projektów graficznych to Twój bilet do każdej pracy jako grafik. Obecnie większość grafików umieszcza swoje portfolio na stronie internetowej, która może być publiczna lub chroniona hasłem. Oto cztery proste kroki w kierunku zbudowania wspaniałego portfolio:

Wybierz swoją najlepszą pracę – Znajdź próbki, które najlepiej pokazują Twój artyzm, kreatywność i umiejętności jako grafika. Jeśli ubiegasz się o pracę w konkretnym sektorze, np. wydawniczym lub reklamowym, upewnij się, że załączyłeś próbki, które pokazują Twoją wiedzę w tej dziedzinie.

Opowiedz historię każdej pracy – Dla każdej próbki, którą wybrałeś do pokazania, napisz kilka słów o tym, dlaczego ją wybrałeś, do czego została stworzona i jaki był proces jej tworzenia. Wspomnij również, czy pracowałeś nad nim z innymi osobami i do czego została ostatecznie wykorzystana.

Stwórz własną stronę internetową- Jak wspomniano wcześniej, większość portfolio projektów graficznych zostanie umieszczona na stronie internetowej. Popularne platformy to PortfolioBox, Adobe Portfolio, Cargo i Behance. Jeśli jesteś zapalonym projektantem stron internetowych, możesz również zdecydować się na zaprojektowanie własnej strony internetowej.

Umieść swoją pracę na portalach społecznościowych – doskonałym dodatkiem do portfolio internetowego jest konto w mediach społecznościowych, gdzie zaprezentujesz swoje prace jako projektant graficzny. Możesz wysłać swój profil social media do potencjalnych pracodawców, jak również tworzyć treści w nadziei, że zostaną odkryte przez nich samych.

Leave a Comment