
Kiedy większość ludzi myśli o projektowaniu graficznym, myślą o projektach stworzonych dla marketingu i reklamy.
Firmy potrzebują udanych działań marketingowych, aby móc dotrzeć ich grupy docelowej w procesie podejmowania decyzji. Marketing angażuje ludzi w oparciu o ich pragnienia, potrzeby, świadomość i satysfakcję z produktu, usługi lub marki. Ponieważ treści wizualne zawsze będą bardziej angażować ludzi, projekt graficzny pomaga organizacjom promować i komunikować się bardziej efektywnie.
Projektanci marketingu współpracują z właścicielami firm, dyrektorami, menadżerami lub specjalistami ds. marketingu, aby stworzyć aktywa dla strategii marketingowych. Mogą oni pracować sami lub jako część wewnętrznego lub kreatywnego zespołu. Projektanci mogą specjalizować się w określonym rodzaju mediów (np. opakowań samochodowych lub reklam w czasopismach) lub tworzyć szeroki asortyment materiałów dodatkowych do druku, cyfrowych i nie tylko. Podczas gdy tradycyjnie w centrum uwagi znajduje się druk, ten rodzaj projektowania rozwinął się i obejmuje coraz więcej zasobów cyfrowych, szczególnie do wykorzystania w marketingu treści i reklamy cyfrowej.
- Przykłady marketingowych projektów graficznych
- Pocztówki i ulotki
- Magazyny i reklamy prasowe
- Plakaty, banery i billboardy
- Infografikie
- Broszury (drukowane i cyfrowe)
- Folie samochodowe
- Oznaczenia i ekspozycje handlowe.
- Szablony marketingu e-mailowego
- Prezentacje w programie PowerPoint
- Menu dla restauracji
- Reklamy w mediach społecznościowych, banery i grafiki
- Banery i reklamy retargetingowe
- Zdjęcia do stron internetowych i blogów
Projektanci marketingowi muszą mieć umiejętność doskonałej komunikacji, umiejętności rozwiązywania problemów i zarządzania czasem. Poza biegłą znajomością kilku aplikacji graficznych, i prezentacyjnych, muszą oni również znać się na produkcji dla środowisk: druku i internetowego. Stanowiska początkowe w tej dziedzinie są doskonałym sposobem dla nowych projektantów na naukę procesów i zdobycie cennych umiejętności i doświadczenia.